Plaats een pitch of tender
Bedrijven en organisaties ondervinden vaak problemen met het selecteren van een public relations- en communicatieadviesbureau voor hun specifieke wensen en eisen. De VPRA helpt u graag tot een weloverwogen keuze te komen met VPRA-PitchAdvies.

Daarnaast kun je onderaan deze pagina direct een pitch of tender plaatsen. Deze wordt dan, na goedkeuring van het bestuur, geplaatst op het platform van de leden van de VPRA. Zij kunnen hier direct op reageren.

Praktische tips: hoe kies ik een bureau?
Allereerst is het document ‘Hoe kiest u een bureau? Tips en overwegingen voor een weloverdachte keuze’ gratis te downloaden. Hierin staan o.m. elf praktische tips voor een goede  pitch, die we hier in zeer beknopte vorm weergeven:

  • Een goede briefing is de basis
  • Zorg dat je als opdrachtgever goed bereikbaar en betrokken bent
  • Creëer een gelijk speelveld, zodat je de bureaus goed kunt vergelijken
  • Zorg voor transparantie over regels, termijnen en afwegingen
  • Overvraag de bureaus niet. Een bureau moet zijn kunde op basis van een of twee vragen kunnen aantonen
  • Timmer de pitchbriefing ook niet te dicht met alle eisen en wensen die je in een samenwerking wel kunt aangeven.
  • Stel tijdens de pitchpresentatie altijd één onverwachte vraag waar het bureau zich niet op heeft kunnen voorbereiden. Zo blijkt ook de ‘on the spot’  kwaliteit.
  • Geef een budgetindicatie of geef in ieder geval een ‘range’ aan
  • Hanteer een redelijke termijn, zodat bureaus zich goed kunnen voorbereiden
  • Stel vooraf wegingsfactoren op zodat de bureaukeuze bewust genomen wordt
  • Zorg voor een goede terugkoppeling na afloop van de pitch.

VPRA PitchAdvies
Omdat het best lastig is om een goede pitch uit te schrijven, biedt de VPRA een nieuwe service: VPRA PitchAdvies. Voor een vast bedrag van 800 euro helpt een van onze alumni-leden je bij de begeleiding naar een passend PR-bureau. De alumnus werkt volstrekt onafhankelijk; hij of zij dingt niet mee naar de opdracht en is niet meer actief werkzaam in de branche. Wel heeft de alumnus de jarenlange ervaring die nodig is om een goed pitch-advies te kunnen geven (contact).

De VPRA biedt de mogelijkheid tot het plaatsen van een pitch/tender. Deze plaatsing wordt verspreid onder alle aangesloten bureaus.

Pitch plaatsen

Algemene informatie  

Titel van de pitch:

*

 

 

Bedrijfnaam:

*

 

 

Sector:

*

Soort bureau:

*

   
Informatie over de opdracht  

Soort opdracht:

*

 

 

(Verwachte) Looptijd:

*

Budget (indicatie):

*

 

 

Inleiding/Samenvatting:

*

 

 

Hoe kunnen de bureau's een briefing ontvangen?

*

   
E-mailadres: *
Telefoonnummer: *

 

 

* Velden gemarkeerd met een ster (*) zijn verplicht

[sharethis]

Activiteiten

  • 04-07-2017

    Workshop: Hoe win ik de Dutch PR Awards?

    Lees meer
  • 06-07-2017

    Zomer-BBQ (alleen voor leden)

    Lees meer
  • 14-09-2017

    Save the date voor de Dutch PR Awards 2017!

    Lees meer
  • 14-09-2017

    Inschrijven Dutch PR Awards 2017 - alleen voor leden

    Lees meer
  • 14-09-2017

    Inschrijven Dutch PR Awards 2017 - niet-leden

    Lees meer