« Terug naar het overzicht

VPRA Nieuws 01-04-2014

Inschrijving Dutch PR Awards groot succes

Aantal inzendingen overtreft alle verwachtingen

Arnhem, 31 maart 2014 – Met bijna veertig inzendingen verdeeld over vier categorieën zijn de inschrijvingen voor de Dutch PR Awards een groot succes. De prijzen worden voor de derde maal uitgereikt aan de deelnemende bureaus met PR-campagnes in de categorieën Corporate, Marketing, Non-profit en beste PR- Stunt. Op 14 april worden de genomineerden bekend gemaakt. Op 15 mei vindt de uiteindelijke verkiezing plaats tijdens een feestelijke bijeenkomst.

Overdonderd
De inschrijving voor de jaarlijkse PR Awards is inmiddels gesloten. Tot eind maart konden zowel VPRA-leden als niet leden van de VPRA zich inschrijven om de prestigieuze Public Relations-trofee in handen te krijgen.Er zijn 39 inzendingen binnengekomen. De inzendingen zijn goed verdeeld onder de  verschillende categorieën. David Gribnau, voorzitter van de VPRA: 'Wij zijn werkelijk overdonderd door het grote aantal inschrijvingen. De Dutch PR Awards voorzien blijkbaar sterk in een behoefte. De sector wil duidelijk laten zien waar we voor staan. En is het niet een bureau dat zich heeft opgegeven voor de prijs, dan is het de opdrachtgever die behoefte heeft aan erkenning en kennisdeling.’ Opvallend is dat er niet een case is ingestuurd voor de rubriek Crisiscommunicatie. David Gribnau: 'Dat verrast me echt. Kennelijk ligt dat gevoelig en moet er meer tijd overheen gaan alvorens bureau en opdrachtgever hier openlijk mee naar buiten treden.'

Dutch PR Award     
De Dutch PR Award heeft meerdere doelen: kennisdeling onder leden, het PR-vak verder professionaliseren en meer bekendheid geven aan het vak public relations. De winnaar ontvangt een zilveren pauw, vervaardigd door kartonkunstenaar Couzijn van Leeuwen en mag gedurende twee jaar het Dutch PR Award logo in al zijn communicatie-uitingen gebruiken. Voor deze awards is een professionele vakjury samengesteld die bestaat uit Andre Manning (Philips), Jan Christiaan Hellendoorn (o.a. Albert Heijn), Klaske de Jonge (Vodafone), Marjolijn Meynen (Rijksmuseum) en Noelle Aarts (Universiteit van Amsterdam) en de organisatoren David Gribnauen (voorzitter VPRA) en Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie). De Dutch PR Awards worden mede mogelijk gemaakt door ANP Pers Support, BuzzTalk, De Perslijst, Dokter Klik, GraphFruits, Howards Home, Media Info Groep, PersPagina en Smart.pr.

[sharethis]

Activiteiten