« Terug naar het overzicht

VPRA Nieuws 18-09-2013

VPRA introduceert: het VPRA PitchAdvies

Volgens David Gribnau, voorzitter van de VPRA: ‘We merken dat veel organisaties moeite hebben bij het uitschrijven van een goede pitch. Maar ook de public relations- en communicatieadviesbureaus vinden het lastig om in een pitch te acteren. Wat zijn de spelregels? Wie zijn je concurrenten? Wat is de briefing en pas ik eigenlijk wel bij deze klant of opdracht?’ Dit was dan ook de reden om potentiële opdrachtgevers te helpen. Bedrijven en organisaties kunnen onze handleiding gratis downloaden van onze website. Maar ook onze leden kunnen opdrachtgevers dit document overhandigen, zodat het pitchproces voor alle partijen beter verloopt.’

VPRA PitchAdvies
Om het proces helemaal goed tot in de puntjes te laten verlopen, biedt de VPRA daarnaast “het VPRA PitchAdvies”. Gribnau:  ‘Voor een vast bedrag van €800,- begeleidt een van onze alumnileden u naar een passend PR-bureau. Deze leden zijn volstrekt onafhankelijk, omdat hij of zij niet mee mag dingen naar de opdracht. Bovendien zijn de alumni niet meer actief op zoek naar opdrachten. Deze leden hebben vaak wel een vakgerelateerde werkervaring van 30 jaar.”

Over de VPRA
De VPRA is de brancheorganisatie voor Public Relations en Communicatieadviesbureaus. De VPRA behartigt de belangen van de leden en bevordert een professionele vakuitoefening, zowel qua inhoud als bedrijfsvoering. Hierbij vormen ze een platform voor ontmoeting en ontwikkeling van de aangesloten bureaus, hun directies en medewerkers. De VPRA is opgericht in 1997 en is voortgekomen uit de voormalige VPRA (Vereniging van Public Relations Adviesbureaus) en de NPRC (Nederlandse Vereniging van Public Relations Consultants).

[sharethis]

Activiteiten

  • 01-11-2017

    Train je adviesvaardigheden (20 september, 11 oktober en 1 november) - volgeboekt!

    Lees meer