« Terug naar het overzicht

VPRA Nieuws 01-06-2017

Inschrijving geopend voor de Dutch PR Awards 2017!

De inschrijving voor de officiële Dutch PR Awards (DPRA) 2017 is geopend! De Dutch PR Awards, die traditioneel verschillende categorieën bestrijken, worden op donderdag 14 september in Theater Amsterdam uitgereikt aan de bureaus met de beste PR-cases van 2016-2017.

De Dutch PR Awards zijn dé vakprijzen voor de PR- en communicatiebranche. De prijzen worden uitgereikt door brancheorganisatie VPRA aan PR-cases die het beste bewezen resultaat hebben bereikt. Nieuw in deze vijfde editie van de Dutch PR Awards is dat er geen presentaties op locatie plaatsvinden. Dit doe je namelijk al bij je (digitale) inschrijving in de vorm van een 1 minuut durende video-pitch!

De award-uitreiking start aan het einde van de middag met een borrel, gevolgd door een diner met de feestelijke uitreiking van de felbegeerde Dutch PR Awards 2017. Binnenkort hoor je van ons wie er zitting heeft in de professionele vakjury.

Roep al je collega’s bij elkaar en ga bedenken met welke winning-case(s) je je gaat aanmelden!

Categorieën
De aankomende editie zijn er in vier categorieën awards te behalen:

  • BTC 
    In de categorie “Business to Consumer” kennen we een prijs toe aan het bureau dat een succesvolle en effectieve PR-aanpak heeft ontwikkeld voor een onderneming of instelling waarbij de consument de klant is.

  • BTB 
    In de categorie “Business to Business” kennen we een prijs toe aan het bureau dat een succesvolle en effectieve PR-aanpak heeft ontwikkeld waarbij een zakelijke organisatie de klant is.

  • NON-PROFIT 
    In de categorie “Non-profit” kennen we een prijs toe aan het bureau dat een succesvolle en effectieve PR-aanpak heeft ontwikkeld in opdracht van een organisatie of instelling zonder winstoogmerk.

  • INNOVATIE-Award 
    De VPRA wil met deze speciale categorie bureaus inspireren om PR-expertise in te zetten om zo innovatie in communicatie te stimuleren. Een Innovatie-Award voor het beste PR-idee, liefst met heldere maatschappelijke relevantie. Tevens wil de VPRA non-profit organisaties oproepen om samen met PR- en communicatiebureaus tot nieuwe initiatieven en ideeën te komen. De campagne hoeft nog niet te zijn uitgevoerd. De winnaar in deze categorie ontvangt een cheque ter waarde van € 25.000,- van De Stichting Auspiciën om het idee te realiseren! Zorg dat je opdrachtgever ook enthousiast meepitcht.

De ingezonden cases worden door de vakjury beoordeeld. De jury kiest drie genomineerden per categorie. Deze genomineerden worden voorafgaand aan de prijsuitreiking bekendgemaakt.

We zetten de Dutch PR Awards 2017 groots op en nodigen zowel VPRA-bureaus als niet-leden en opdrachtgevers uit om hun case in te dienen. We kijken uit naar een grote variëteit aan inzendingen.

Schrijf je via deze pagina nu in!

Op de website vind je alle informatie over de voorwaarden, hoe je inschrijft en de betaling. De ins
chrijving is vanaf vandaag (1 juni) tot en met 15 juli geopend!

#DPRA2017

Heb je prangende vragen of interesse in sponsormogelijkheden van de Dutch PR Awards 2017? Mail naar event@vpra.nl.

Met collegiale groet,
Namens het bestuur en de evenementencommissie

Peter Pors – VPRA-bestuurslid
Event-commissie: Thijs Ros, Diane van Hesteren, Amanda Jansen, Marjolein Tijdink

[sharethis]

Activiteiten