« Terug naar het overzicht

VPRA Nieuws 06-12-2016

Jonge generatie enthousiast en vernieuwend

VPRA Young Gen: Snapchat & Verder met Dimitry ‘Dim’ Vleugel

Het is donderdagmiddag, de lucht is grijs en hier en daar druppelt een enthousiaste ‘Young Professional’ het hagelnieuwe pand van Huawei binnen. Ze zijn eigenlijk nog niet verhuisd, wij zijn een van de eersten die de nieuwe thuishaven bezoeken. We krijgen les. Snapchat-les van Dimitry ‘Dim’ Vleugel, Marketing Manager van Honor Nederland & PR-manager van Huawei Consumer Business Group.

De sfeer is informeel als Dim van wal steekt. Er is koffie en thee uit de automaat, er wordt enthousiast gelachen om Snapchatfilters en face swaps. Maar er wordt ook geleerd over de werking van Snapchat, het gebruik van de app en de kosten die dat met zich meebrengt wanneer je dat als organisatie betaald wilt doen.

Volgens Dim moet je Snapchat vooral gebruiken als dat wat je ziet echt is, rauw en onbewerkt. Bijvoorbeeld door te laten zien wat er vooraf gaan aan een productintroductie, wat zich behind the scenes afspeelt bij een persconferentie of door te laten zien hoe de werkdag eruit ziet van iedereen binnen je organisatie, van secretaresse tot CEO.

Wat je op Snapchat laat zien wanneer Huawei een (overigens fictieve) zelfrijdende auto introduceert? Precies dat, blijkt wanneer we afronden. “De productie moeten we laten zien”, klinkt het uit een hoek. “De reacties van influencers die plots rondrijden zonder dat er iemand achter het stuur zit”, hoor ik in een andere. “En het afsluitende feestje met topmannen en PR-mensen!” En zo eindigt de middag op dezelfde manier als deze was begonnen. In goede sferen, lachend en met net wat meer kennis over Snapchat en contact met onze jonge vakgenoten.

Mocht je zelf willen leren over Snapchat, bekijk dan de presentatie van Dim. Je vindt ‘m hier. Bij vragen neem je het beste contact met hem op via Twitter, via @Dim.

[sharethis]

Activiteiten

  • 01-11-2017

    Train je adviesvaardigheden (20 september, 11 oktober en 1 november) - volgeboekt!

    Lees meer