« Terug naar het overzicht

VPRA Nieuws 03-07-2015

VPRA reikt Dutch PR Awards 2015 uit

De VPRA heeft donderdagavond in het Felix (Meritis) in de steigers in Amsterdam de Dutch PR Awards uitgereikt. De Dutch PR Awards zijn de vakprijzen voor de PR- en communicatiebranche. De prijzen zijn uitgereikt in de categorieën Corporate/reputatie/strategie, Maatschappelijk, Business to Consumer, Business to Business en MVO. De jury van communicatiezwaargewichten was onder de indruk van de kwaliteit. Het is de vierde  keer dat de PR Awards  worden uitgereikt. De winnaars die de Zilveren Pauw in ontvangst hebben mogen nemen zijn:


Corporate/reputatie/strategie:
•    Bex*communicatie – Crisiscommunicatie

Maatschappelijk:
•    Bijl PR – Randstad JEUGD OP ZOEK in beeld

Business to Consumer:
•    Leene Communicatie– Nuon Club Competitie

Business to Business:
•     LVB Networks – Foodbrigade

MVO-Award:
•    Brand! Communicatie – Changing Perspectives (begripsvormingscampagne om Parkinsonpatiënten en mensen uit de zorg te laten kennismaken met de kracht van dans.)
 
De winnaar van deze award ontvangt 25.000 euro om het plan te realiseren. De campagne is goed uitgewerkt, tracht de grenzen op te heffen tussen de verschillende vakdisciplines in marketing en communicatie (event marketing, free publicity, inzet van social media en organiseren van virals). De bereidheid mee te werken van diverse partners, laat draagvlak zien en ondersteunt mogelijk succes. Naast bewustwording grote publiek, geeft het zorgverleners de kans om dans als methodiek in te zetten en voor mensen met Parkinson de stap naar dans te zetten.

Opsteker voor PR
Voor VPRA voorzitter Wim Broekman is de 4e editie van de Awards een opstap om verdere mishandeling van het vak te voorkomen en te werken aan eerherstel: "Al jaren is het domein PR enorm mishandeld, met name in Nederland. Remedie is PR beter over het voetlicht te brengen. Het vak is veelzijdig, breed, kent een grote diversiteit, veel specialiteiten en nogal wat verschillen in accent en aanpak. Dat is uitstekend en krijgt ook binnen de VPRA alle ruimte en aandacht. PR is naast een activiteit, ook een toestand en mentaliteit. Van het vak kunnen velen de vruchten plukken. Profiteren van het essentiële vermogen van PR mensen om grondig te verkennen, monitoren en vooral bruggen te bouwen. Het pleidooi zal helder zijn: laten we werken aan eerherstel voor PR. De Dutch PR Awards passen daar uitstekend bij."

De Dutch PR Awards is een initiatief van de VPRA, in samenwerking met de Adfo Groep, uitgever van Adformatie en het vakblad Communicatie.

De jury van de Dutch PR Awards 2015 bestond dit jaar uit Hans Koeleman (Directeur Corporate Communications KPN en voorzitter van de Dutch PR Awards jury), Paul Stamsnijder (oprichter en partner Reputatiegroep), Marjolijn Meynen (hoofd afdeling communicatie Rijksmuseum Amsterdam), Ivar Nijhuis, (communicatieman van het Jaar 2014), Marco Aarnink (oprichter en vertrekkend ceo van Drukwerkdeal), Anja D'Hondt (Duomedia board BPRCA), Willem Overbosch (ceo Dutch Netwerk Group, MKB Servicedesk, De Zaak en ZZP Servicedesk), Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie) en David Gribnau (oud-voorzitter VPRA).  

De Dutch PR Awards worden mede mogelijk gemaakt door Accent Graficenter, Dr. Klik, Smart PR, De Perslijst, 360PR, Media Info Groep, Buzztalk, LexisNexus, Photonic, Videonieuwsbericht, VideoBird en Sprekershuys.

Bekijk hier alle foto's gemaakt door Photonic (Rienk Toorman): photonic.nl/fotos 
Er is een prachtige impressie in beeld en geluid gemaakt door Videonieuwsbericht:https://youtu.be/ZKfAzgXH2QY 

[sharethis]

Activiteiten

  • 01-11-2017

    Train je adviesvaardigheden (20 september, 11 oktober en 1 november) - volgeboekt!

    Lees meer