« Terug naar het overzicht

VPRA Nieuws 02-06-2015

Vier nominaties voor Dutch PR MVO-Award

 

De Dutch PR Awards 2015, die brancheorganisatie VPRA samen met het vakblad ‘Communicatie’ organiseert, heeft in de categorie MVO Award vier kanshebbers. Het zijn in willekeurige volgorde:

Changing Perspectives (begripsvormingscampagne om Parkinsonpatiënten en mensen uit de zorg te laten kennismaken met de kracht van dans.)

Fairwork (campagne op sociaal actieven gericht tegen arbeidsuitbuiting)

Koffiehuis Amsterdam (campagne 1/100.000ste van je huis voor een huis als bijdrage voor onderdak aan dak- en thuislozen)

Change Lab (activeren van jong talent voor sociale innovaties in Amersfoort)

De MVO-award is bestemd voor het beste en vernieuwende PR-idee voor een maatschappelijk initiatief. De prijs is beschikbaar gesteld door Stichting Auspiciën. De winnaar ontvangt een cheque van € 25.000,-. De selectiecommissie van Auspiciën en VPRA was blij met aantal en het creatieve niveau van de inzendingen.

De nominaties zijn bepaald door een commissie die alle inzendingen heeft gewogen. De vier nominaties worden vanaf 8 juni 2015 via een speciale website gepresenteerd, zie www.vpra.nl/dutch-pr-awards/stempagina Iedereen die dat wil kan tot 30 juni aanstaande online een voorkeursstem uitbrengen. De genomineerden kunnen en mogen hiervoor hun achterban mobiliseren. De internetstemming is niet doorslaggevend; vertegenwoordigers Stichting Auspiciën en de VPRA bepalen uiteindelijk de definitieve winnaar. Deze uitslag is bindend en wordt bekendgemaakt tijdens de prijsuitreiking van de Dutch PR Awards op 2 juli 2015 in Amsterdam.

De Stichting Auspiciën staat voor het stimuleren van innovatie in de communicatiebranche. Dit doet de Stichting in combinatie met maatschappelijk relevante thema’s en onderwijsinitiatieven. Via de samenwerking met de VPRA bevordert de stichting de bewustwording van maatschappelijk ondernemen bij PR- en communicatiebureaus. De VPRA wil met deze samenwerking de branche inspireren om PR expertise in te zetten voor maatschappelijk relevante doelen en innovatie stimuleren. Beide organisaties willen bovendien de innovatiekracht en de inzet van jongeren stimuleren.  Op zo'n manier wordt een basis gecreëerd voor vernieuwing in de branche.

De prijsuitreiking is op 2 juli aanstaande in Felix Meritis in de steigers in Amsterdam. Kaarten voor deze bijeenkomst zijn te bestellen via de VPRA website:www.vpra.nl/dutch-pr-awards/

De Dutch PR Awards worden mede mogelijk gemaakt door Accent Graficenter, De Perslijst, 360PR, Dokter Klik, Smart.pr, Buzztalk en de Media Info Groep.    

[sharethis]

Activiteiten

  • 01-11-2017

    Train je adviesvaardigheden (20 september, 11 oktober en 1 november) - volgeboekt!

    Lees meer