« Terug naar het overzicht

VPRA Nieuws 27-02-2015

Persbericht: Dutch PR Awards 2015 krijgt MVO-Award ter waarde van 25.000 euro

De Dutch PR Awards 2015, die brancheorganisatie VPRA samen met het vakblad ‘Communicatie' organiseert krijgt er een extra categorie bij: de MVO-Award voor het beste PR-idee voor een maatschappelijk initiatief. De prijs die beschikbaar wordt gesteld door Stichting Auspiciën, bekend van de Van Speijk prijs, moet een innovatieve idee met een heldere maatschappelijke relevantie mogelijk maken. De winnaar in deze categorie ontvangt een cheque ter waarde van € 25.000,- om het idee te realiseren! Vanwege deze extra prijs is de inschrijving verlengd tot 20 april aanstaande en is de uitreiking van Dutch PR Awards 2015 verschoven van half mei naar 2 juli 2015.


Wim Broekman, voorzitter van de VPRA: "Ik ben ontzettend blij dat we deze specifieke prijs kunnen toevoegen aan onze Dutch PR Awards. Een uitdaging voor bureaus om met initiatieven aan tafel te gaan en een idee uit te werken. We zijn ook erg benieuwd hoe de inzet uit de verf komt. Bureaus en zelfstandigen, zowel VPRA-leden als niet leden, kunnen volgens in samenwerking met het initiatief of goede doel hun uitgewerkte idee/case beschrijven en insturen. Op de VPRA-site is bij de inschrijving voor de Dutch PR Awards 2015 deze aparte categorie toegevoegd. Voor de inzending van deze categorie gelden lagere deelnamekosten, te weten 200 euro voor iedere deelnemer. Met deze bijdragen worden de kosten, zoals voor de publieksstemming, bekostigd. Uit alle inzendingen wordt een nader te bepalen selectie kanshebbers geselecteerd. De keuze wordt bepaald door een commissie die alle inzendingen beoordeelt. De geselecteerde ideeën worden via een speciale website gepresenteerd. Het publiek kan online een voorkeursstem uitbrengen. De deelnemers kunnen en mogen hiervoor hun achterban mobiliseren. Maar, let wel, deze stemming is niet doorslaggevend. Vertegenwoordigers van het bestuur van de Stichting Auspiciën en de VPRA kiezen en bepalen uiteindelijk een top 5 en de winnaar. Deze uitslag is bindend en wordt bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Dutch PR Awards op 2 juli 2015 in Amsterdam.
 
Bureaus en opdrachtgevers kunnen zich vanaf vandaag inschrijven op www.dutchprawards.nl. Kosten bedragen € 550,- per case. VPRA-leden en abonnees van Communicatie betalen € 350,-. De speciale MVO Award kost € 200,- per case.

[sharethis]

Activiteiten